Tijd om het tij te keren

 In

Een schok ging door Haarlem met het sluiten van V&D. De tijdelijke openingstijden laten onwillekeurig een surrealistisch beeld achter. En niet alleen V&D maar ook  andere  ketens duiken mee de afgrond in.
De tijden zijn veranderd. Het is een fait accompli ja dat deze ontwikkeling heeft plaatsgevonden, maar betekent dit het einde van de Retail in een charmante stad als Haarlem? Nee in het geheel niet, zou ik met klem zeggen. Wel betekent dit een herijking van de bestaande Retail. De uitdaging van nieuwe Retail ideeën, wensen en dromen van ondernemers enerzijds en de veranderende behoefte van de consument anderzijds.

MKB- Haarlem zet steeds in op de crossovers. De traditionele winkel laten zien welke daadwerkelijke nieuwe opties er zijn. Daarbij is er ook aandacht voor nieuwe Retail initiatieven. Volg in deze ook de aankomende evenementen op de nieuwe website van MKB-Haarlem.

Is er echter een standaard recept om de stad om te toveren tot een nieuwe winkelstraat waar diversiteit, verrassende service en nieuwe beleving centraal staat?  Nee er is niet één enkele manier maar er zijn wel heel veel initiatieven. Afwachten is geen optie meer het is nu actief meekijken, werken met nieuwe samenwerkingspartners en verder kijken dan alleen de eigen winkel maar juist ook over de grenzen heen te kijken. Door deuren naar ongekende mogelijkheden te openen is er wel degelijk perspectief ook voor de winkels die nu aan een zijden draadje hangen.

De essentie is de toegevoegde waarde in de zin van bijzondere service, een onverwachte beleving verrassende combinaties  bij een vertrouwd product en veel meer. Als er één plek is waar het tij ten goede gekeerd kan worden is het Haarlem, nog steeds bekend als één van de beste winkelgebieden van Nederland.

Faridah Azimullah, Voorzitter MKB-Haarlem

(bron: Haarlems Dagblad 14 april 2016)

Recente berichten

Laat een reactie achter

Start met typen en druk op enter om te zoeken