MKB RUGGENGRAAT VAN DE ECONOMIE
Niet alleen in Europa maar ook in Nederland is het MKB goed voor meer dan 80-90% van de economie. Daarbij is het internationaal ondernemen een steeds interessanter optie voor ook kleine middenstandsbedrijven. Met name door de globalisering biedt de rol van de digitale dienstverlening deze vorm van ondernemen ongekende mogelijkheden.
HANDELSETIQUETTE MEER DAN TAAL ALLEEN
MKB- Haarlem zet ook in op support voor ondernemers die handel drijven met het buitenland. Inzet is vooral om ondernemers die al zaken doen met een specifiek land het podium te geven om ondernemers met ambitie om te ondernemen in een bepaald land te informeren en te inspireren.
Uit de praktijk blijkt dat het spreken van de taal daarbij een belangrijke factor is maar niet doorslaggevend is. Het is vooral de handelsetiquette die een cruciale rol speelt . Hoe kun je de markt veroveren wat moet je vooral wel en wat moet je vooral niet doen.
Nederland als handelsland staat bekend om haar directe benadering zowel binnen als buiten de grenzen van het land. Meer inzicht en respect voor de manier waarop handel wordt bedreven in andere landen kan alleen maar bijdragen aan constructieve, nieuwe mogelijkheden!
SAMENWERKING MET KENNISINSTITUTEN
Het belang van de handelsetiquette is ongekend. MKB- Haarlem zet daarbij ook in Handelskamers en andere kennisinstituten bij evenementen te betrekken die ondernemen in een bepaald land aan de orde stellen. Alle onderdelen die we ook als ondernemer in Nederland kennen komen daarbij ook aan de orde zoals de marketing, logistiek en de dienstverlening.
MKB RUGGENGRAAT VAN DE ECONOMIE
Niet alleen in Europa maar ook in Nederland is het MKB goed voor meer dan 80-90 % van de economie. Daarbij is het internationaal ondernemen een steeds interessanter optie voor ook kleine middenstandsbedrijven. Met name door de globalisering biedt de rol van de digitale dienstverlening deze vorm van ondernemen ongekende mogelijkheden.
HANDELS ETIQUETTE MEER DAN TAAL ALLEEN
MKB- Haarlem zet ook in op support voor ondernemers die handel drijven met het buitenland. Inzet is vooral om ondernemers die al zaken doen met een specifiek land het podium te geven om ondernemers met ambitie om te ondernemen in een bepaald land te informeren en te inspireren.
Uit de praktijk blijkt dat het spreken van de taal daarbij een belangrijke factor is maar niet doorslaggevend is. Het is vooral de handelsetiquette die een cruciale rol speelt . Hoe kun je de markt veroveren wat moet je vooral wel en wat moet je vooral niet doen.
Nederland als handelsland staat bekend om haar directe benadering zowel binnen als buiten de grenzen van het land. Meer inzicht en respect voor de manier waarop handel wordt bedreven in andere landen kan alleen maar bijdragen aan constructieve, nieuwe mogelijkheden!
SAMENWERKING MET KENNISINSTITUTEN
Het belang van de handelsetiquette is ongekend. MKB- Haarlem zet daarbij ook in Handelskamers en andere kennisinstituten bij evenementen te betrekken die ondernemen in een bepaald land aan de orde stellen. Alle onderdelen die we ook als ondernemer in Nederland kennen komen daarbij ook aan de orde zoals de marketing, logistiek en de dienstverlening.